mnbarts_logo_header

Tóth Anna Eszter

Szolnok, 1985

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

1258-Toth-Anna-Eszter-Big-Laundry-Series-I.jpg
Tóth Anna Eszter
Big Laundry Series I.

Tóth Anna Eszter

Big Laundry Series I.

Készült
2021
Technika
akril, papír, vászon
Méret
120x60 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1259-Toth-Anna-Eszter-Big-Laundry-Series-II.jpg
Tóth Anna Eszter
Big Laundry Series II.

Tóth Anna Eszter

Big Laundry Series II.

Készült
2021
Technika
akril, papír, vászon
Méret
120x60 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1260-Toth-Anna-Eszter-Big-Laundry-Series-III.jpg
Tóth Anna Eszter
Big Laundry Series III.

Tóth Anna Eszter

Big Laundry Series III.

Készült
2021
Technika
akril, papír, vászon
Méret
120x60 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1261-Toth-Anna-Eszter-Big-Laundry-Series-IV.jpg
Tóth Anna Eszter
Big Laundry Series IV.

Tóth Anna Eszter

Big Laundry Series IV.

Készült
2021
Technika
akril, papír, vászon
Méret
120x60 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1262-Toth-Anna-Eszter-Big-Laundry-Series-V.jpg
Tóth Anna Eszter
Big Laundry Series V.

Tóth Anna Eszter

Big Laundry Series V.

Készült
2021
Technika
akril, papír, vászon
Méret
120x60 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1263-Toth-Anna-Eszter-Column-I.jpg
Tóth Anna Eszter
Column I.

Tóth Anna Eszter

Column I.

Készült
2022
Technika
vegyes technika
Méret
65x35x32 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1254-Toth-Anna-Eszter-Giants-I.jpg
Tóth Anna Eszter
Giants I.

Tóth Anna Eszter

Giants I.

Készült
2022
Technika
akril, papír kollázs, vászon
Méret
220x150 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1255-Toth-Anna-Eszter-Giants-II.jpg
Tóth Anna Eszter
Giants II.

Tóth Anna Eszter

Giants II.

Készült
2022
Technika
akril, papír kollázs, vászon
Méret
220x150 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1256-Toth-Anna-Eszter-Giants-III.jpg
Tóth Anna Eszter
Giants III.

Tóth Anna Eszter

Giants III.

Készült
2022
Technika
akril, papír kollázs, vászon
Méret
220x150 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1252-Toth-Anna-Eszter-Giants-IV.jpg
Tóth Anna Eszter
Giants IV.

Tóth Anna Eszter

Giants IV.

Készült
2022
Technika
akril, papír kollázs, vászon
Méret
220x150 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1250-Toth-Anna-Eszter-Giants-V-1.jpg
Tóth Anna Eszter
Giants V.

Tóth Anna Eszter

Giants V.

Készült
2022
Technika
akril, papír, vászon
Méret
220x150 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1257-Toth-Anna-Eszter-Giants-VI.jpg
Tóth Anna Eszter
Giants VI.

Tóth Anna Eszter

Giants VI.

Készült
2022
Technika
akril, papír kollázs, vászon
Méret
220x150 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1251-Toth-Anna-Eszter-Giants-VII.jpg
Tóth Anna Eszter
Giants VII.

Tóth Anna Eszter

Giants VII.

Készült
2022
Technika
akril, papír, vászon
Méret
220x150 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »
1253-Toth-Anna-Eszter-Giants-VIII.jpg
Tóth Anna Eszter
Giants VIII.

Tóth Anna Eszter

Giants VIII.

Készült
2022
Technika
akril, papír kollázs, vászon
Méret
220x150 cm
A művész bemutatása

Tóth Anna Eszter 2014-ben diplomázott a Magyar Képzőművészeti Egyetem festő szakán Károlyi Zsigmond tanítványaként, majd DLA képzésben vett részt.  2016-ban Barcsay-díjat kapott. Művészi érdeklődésének középpontjában a táblakép határainak folyamatos feszegetése, a figurativitás és az absztrakció határainak összemosása, valamint a térbeli tárgyak síkban való megformálása áll. Kedvelt témái közé tartoznak a hétköznapi tárgyak, banális motívumok, és főként a láthatatlan munka fogalomkörébe tartozó tevékenységek művészeti megfogalmazása. A festményein és szobrain megjelenő színes textilhalmok az absztrakt művészet formavilágát idézik, a kompozíciók véletlenszerűségét a minták és a színmezők gondosan komponáltságával konfrontálja. A változatos formájú ruhakupacokat nonfiguratív térbeli oszlop-kompozíciókká lényegíti át, mintegy szobrot állítva azoknak a folyamatosan újratermelődő, láthatatlan és jellemzően nők által végzett háztartási munkáknak, mint a mosás, teregetés, vasalás, hajtogatás.  Ezeknek a banális tevékenységeknek a „közelről való” megfigyelése, mintegy absztrahálása, valójában festészeti és vizuális kísérlet az anyagok gyűrődésének, a formák véletlenszerűségének és a rétegek egymásra rakódásának változatos képi megjelenítésére. A Giants és a Laundry sorozat darabjai sajátos női nézőpontból reflektálnak a művészettörténet nagy, zömében férfi alkotók által fémjelzett korszakaira, témáira és technikáira.

Ahogy a művész fogalmaz: Absztrakt képeket fedezek fel nem absztrakt helyzetekben. Az egész egy játék, a sík és a térbeliség, a festészet, a szobrászat, a művészet és a nem művészet között. Reakció arra, amit a kortárs művészet vizuális nyelve és gondolatisága képvisel a határok elmosódásáról és a körülöttünk lévő világ lenyomatáról.”

Popovics Viktória

A művész további alkotásai »