mnbarts_logo_header

Reigl Judit

Kapuvár, 1923

  –  Marcoussis, 2020

A Franciaországban élt Reigl Judit szürrealista és absztrakt expresszionista munkáiról ismert világszerte. Festményeit többek között a párizsi Pompidou Központ, a New York-i Guggenheim és a Metropolitan Múzeum, illetve a londoni Tate Modern őrzi. Itthon 2005-ben a Műcsarnok adott otthont első életmű-kiállításának, majd a debreceni Modem, később a Ludwig Múzeum szervezett retrospektív kiállítást a művésznek. Élete utolsó egyéni tárlatát 2019-ben az Ybl Budai Kreatív Ház rendezte. 2011-ben a magyar állam Kossuth-díjjal ismerte el munkásságát.

Reigl 1950-ben művészetének szabad megélése és kiteljesítése céljából Párizsba emigrált, ahol Hantai Simon révén csatlakozott a szürrealistákhoz, művészetének korai szakaszát így a szürrealizmus jegyei jellemezték. Útja pár év után a lírai absztrakció felé vitte; később megismerte az amerikai absztrakt expresszionista irányvonalat.

1965-ben szerencsés kimenetelű autóbaleset során megsérült a könyöke. A begipszelt kéz gravitáció elleni küzdelme ihlette A súlytalanság élménye-képciklust. Felépülve a sérülésből új téma, az Ember bontakozott ki: a hátráltató nehezéktől megszabadult, az ég felé törő hatalmas testek feszítenek a vásznakon. Legnagyobb sorozatává az 1970-es évek elejétől az 1980-as évek közepéig tartó Folyamat vált: ide sorolható a Hidrogén, Proton, Fém című munka is. Az egymást taszító, különböző bázisú festékek és a szokatlan anyagok (fémpor) kombinálása különleges felületeket eredményezett, mely sok éven át inspirálta a művészt.

Vizi Kata

0453-Reigl-Judit-A-sulytalansag-elmenye.jpg
Reigl Judit
A súlytalanság élménye

Reigl Judit

A súlytalanság élménye

Készült
1966
Technika
olaj, vászon
Méret
100x82,5 cm
A művész bemutatása

A Franciaországban élt Reigl Judit szürrealista és absztrakt expresszionista munkáiról ismert világszerte. Festményeit többek között a párizsi Pompidou Központ, a New York-i Guggenheim és a Metropolitan Múzeum, illetve a londoni Tate Modern őrzi. Itthon 2005-ben a Műcsarnok adott otthont első életmű-kiállításának, majd a debreceni Modem, később a Ludwig Múzeum szervezett retrospektív kiállítást a művésznek. Élete utolsó egyéni tárlatát 2019-ben az Ybl Budai Kreatív Ház rendezte. 2011-ben a magyar állam Kossuth-díjjal ismerte el munkásságát.

Reigl 1950-ben művészetének szabad megélése és kiteljesítése céljából Párizsba emigrált, ahol Hantai Simon révén csatlakozott a szürrealistákhoz, művészetének korai szakaszát így a szürrealizmus jegyei jellemezték. Útja pár év után a lírai absztrakció felé vitte; később megismerte az amerikai absztrakt expresszionista irányvonalat.

1965-ben szerencsés kimenetelű autóbaleset során megsérült a könyöke. A begipszelt kéz gravitáció elleni küzdelme ihlette A súlytalanság élménye-képciklust. Felépülve a sérülésből új téma, az Ember bontakozott ki: a hátráltató nehezéktől megszabadult, az ég felé törő hatalmas testek feszítenek a vásznakon. Legnagyobb sorozatává az 1970-es évek elejétől az 1980-as évek közepéig tartó Folyamat vált: ide sorolható a Hidrogén, Proton, Fém című munka is. Az egymást taszító, különböző bázisú festékek és a szokatlan anyagok (fémpor) kombinálása különleges felületeket eredményezett, mely sok éven át inspirálta a művészt.

Vizi Kata

A művész további alkotásai »
0450-Reigl-Judit-Ember.jpg
Reigl Judit
Ember

Reigl Judit

Ember

Készült
1968
Technika
olaj, vászon
Méret
224x190 cm
A művész bemutatása

A Franciaországban élt Reigl Judit szürrealista és absztrakt expresszionista munkáiról ismert világszerte. Festményeit többek között a párizsi Pompidou Központ, a New York-i Guggenheim és a Metropolitan Múzeum, illetve a londoni Tate Modern őrzi. Itthon 2005-ben a Műcsarnok adott otthont első életmű-kiállításának, majd a debreceni Modem, később a Ludwig Múzeum szervezett retrospektív kiállítást a művésznek. Élete utolsó egyéni tárlatát 2019-ben az Ybl Budai Kreatív Ház rendezte. 2011-ben a magyar állam Kossuth-díjjal ismerte el munkásságát.

Reigl 1950-ben művészetének szabad megélése és kiteljesítése céljából Párizsba emigrált, ahol Hantai Simon révén csatlakozott a szürrealistákhoz, művészetének korai szakaszát így a szürrealizmus jegyei jellemezték. Útja pár év után a lírai absztrakció felé vitte; később megismerte az amerikai absztrakt expresszionista irányvonalat.

1965-ben szerencsés kimenetelű autóbaleset során megsérült a könyöke. A begipszelt kéz gravitáció elleni küzdelme ihlette A súlytalanság élménye-képciklust. Felépülve a sérülésből új téma, az Ember bontakozott ki: a hátráltató nehezéktől megszabadult, az ég felé törő hatalmas testek feszítenek a vásznakon. Legnagyobb sorozatává az 1970-es évek elejétől az 1980-as évek közepéig tartó Folyamat vált: ide sorolható a Hidrogén, Proton, Fém című munka is. Az egymást taszító, különböző bázisú festékek és a szokatlan anyagok (fémpor) kombinálása különleges felületeket eredményezett, mely sok éven át inspirálta a művészt.

Vizi Kata

A művész további alkotásai »
0451-Reigl-Judit-Folyamat.jpg
Reigl Judit
Folyamat

Reigl Judit

Folyamat

Készült
1975
Technika
vegyes technika, vászon
Méret
180,5x201,5
A művész bemutatása

A Franciaországban élt Reigl Judit szürrealista és absztrakt expresszionista munkáiról ismert világszerte. Festményeit többek között a párizsi Pompidou Központ, a New York-i Guggenheim és a Metropolitan Múzeum, illetve a londoni Tate Modern őrzi. Itthon 2005-ben a Műcsarnok adott otthont első életmű-kiállításának, majd a debreceni Modem, később a Ludwig Múzeum szervezett retrospektív kiállítást a művésznek. Élete utolsó egyéni tárlatát 2019-ben az Ybl Budai Kreatív Ház rendezte. 2011-ben a magyar állam Kossuth-díjjal ismerte el munkásságát.

Reigl 1950-ben művészetének szabad megélése és kiteljesítése céljából Párizsba emigrált, ahol Hantai Simon révén csatlakozott a szürrealistákhoz, művészetének korai szakaszát így a szürrealizmus jegyei jellemezték. Útja pár év után a lírai absztrakció felé vitte; később megismerte az amerikai absztrakt expresszionista irányvonalat.

1965-ben szerencsés kimenetelű autóbaleset során megsérült a könyöke. A begipszelt kéz gravitáció elleni küzdelme ihlette A súlytalanság élménye-képciklust. Felépülve a sérülésből új téma, az Ember bontakozott ki: a hátráltató nehezéktől megszabadult, az ég felé törő hatalmas testek feszítenek a vásznakon. Legnagyobb sorozatává az 1970-es évek elejétől az 1980-as évek közepéig tartó Folyamat vált: ide sorolható a Hidrogén, Proton, Fém című munka is. Az egymást taszító, különböző bázisú festékek és a szokatlan anyagok (fémpor) kombinálása különleges felületeket eredményezett, mely sok éven át inspirálta a művészt.

Vizi Kata

A művész további alkotásai »
0452-Reigl-Judit-Hidrogen-Proton-Fem.jpg
Reigl Judit
Hidrogén, Proton, Fém

Reigl Judit

Hidrogén, Proton, Fém

Készült
1984
Technika
vegyes technika, vászon
Méret
100x100 cm
A művész bemutatása

A Franciaországban élt Reigl Judit szürrealista és absztrakt expresszionista munkáiról ismert világszerte. Festményeit többek között a párizsi Pompidou Központ, a New York-i Guggenheim és a Metropolitan Múzeum, illetve a londoni Tate Modern őrzi. Itthon 2005-ben a Műcsarnok adott otthont első életmű-kiállításának, majd a debreceni Modem, később a Ludwig Múzeum szervezett retrospektív kiállítást a művésznek. Élete utolsó egyéni tárlatát 2019-ben az Ybl Budai Kreatív Ház rendezte. 2011-ben a magyar állam Kossuth-díjjal ismerte el munkásságát.

Reigl 1950-ben művészetének szabad megélése és kiteljesítése céljából Párizsba emigrált, ahol Hantai Simon révén csatlakozott a szürrealistákhoz, művészetének korai szakaszát így a szürrealizmus jegyei jellemezték. Útja pár év után a lírai absztrakció felé vitte; később megismerte az amerikai absztrakt expresszionista irányvonalat.

1965-ben szerencsés kimenetelű autóbaleset során megsérült a könyöke. A begipszelt kéz gravitáció elleni küzdelme ihlette A súlytalanság élménye-képciklust. Felépülve a sérülésből új téma, az Ember bontakozott ki: a hátráltató nehezéktől megszabadult, az ég felé törő hatalmas testek feszítenek a vásznakon. Legnagyobb sorozatává az 1970-es évek elejétől az 1980-as évek közepéig tartó Folyamat vált: ide sorolható a Hidrogén, Proton, Fém című munka is. Az egymást taszító, különböző bázisú festékek és a szokatlan anyagok (fémpor) kombinálása különleges felületeket eredményezett, mely sok éven át inspirálta a művészt.

Vizi Kata

A művész további alkotásai »
0583-Reigl-Judit-Progress.jpg
Reigl Judit
Progress

Reigl Judit

Progress

Készült
1979
Technika
olaj, vászon
Méret
100x81 cm
A művész bemutatása

A Franciaországban élt Reigl Judit szürrealista és absztrakt expresszionista munkáiról ismert világszerte. Festményeit többek között a párizsi Pompidou Központ, a New York-i Guggenheim és a Metropolitan Múzeum, illetve a londoni Tate Modern őrzi. Itthon 2005-ben a Műcsarnok adott otthont első életmű-kiállításának, majd a debreceni Modem, később a Ludwig Múzeum szervezett retrospektív kiállítást a művésznek. Élete utolsó egyéni tárlatát 2019-ben az Ybl Budai Kreatív Ház rendezte. 2011-ben a magyar állam Kossuth-díjjal ismerte el munkásságát.

Reigl 1950-ben művészetének szabad megélése és kiteljesítése céljából Párizsba emigrált, ahol Hantai Simon révén csatlakozott a szürrealistákhoz, művészetének korai szakaszát így a szürrealizmus jegyei jellemezték. Útja pár év után a lírai absztrakció felé vitte; később megismerte az amerikai absztrakt expresszionista irányvonalat.

1965-ben szerencsés kimenetelű autóbaleset során megsérült a könyöke. A begipszelt kéz gravitáció elleni küzdelme ihlette A súlytalanság élménye-képciklust. Felépülve a sérülésből új téma, az Ember bontakozott ki: a hátráltató nehezéktől megszabadult, az ég felé törő hatalmas testek feszítenek a vásznakon. Legnagyobb sorozatává az 1970-es évek elejétől az 1980-as évek közepéig tartó Folyamat vált: ide sorolható a Hidrogén, Proton, Fém című munka is. Az egymást taszító, különböző bázisú festékek és a szokatlan anyagok (fémpor) kombinálása különleges felületeket eredményezett, mely sok éven át inspirálta a művészt.

Vizi Kata

A művész további alkotásai »
0584-Reigl-Judit-Progress.jpg
Reigl Judit
Progress

Reigl Judit

Progress

Készült
1979
Technika
olaj, vászon
Méret
100x81 cm
A művész bemutatása

A Franciaországban élt Reigl Judit szürrealista és absztrakt expresszionista munkáiról ismert világszerte. Festményeit többek között a párizsi Pompidou Központ, a New York-i Guggenheim és a Metropolitan Múzeum, illetve a londoni Tate Modern őrzi. Itthon 2005-ben a Műcsarnok adott otthont első életmű-kiállításának, majd a debreceni Modem, később a Ludwig Múzeum szervezett retrospektív kiállítást a művésznek. Élete utolsó egyéni tárlatát 2019-ben az Ybl Budai Kreatív Ház rendezte. 2011-ben a magyar állam Kossuth-díjjal ismerte el munkásságát.

Reigl 1950-ben művészetének szabad megélése és kiteljesítése céljából Párizsba emigrált, ahol Hantai Simon révén csatlakozott a szürrealistákhoz, művészetének korai szakaszát így a szürrealizmus jegyei jellemezték. Útja pár év után a lírai absztrakció felé vitte; később megismerte az amerikai absztrakt expresszionista irányvonalat.

1965-ben szerencsés kimenetelű autóbaleset során megsérült a könyöke. A begipszelt kéz gravitáció elleni küzdelme ihlette A súlytalanság élménye-képciklust. Felépülve a sérülésből új téma, az Ember bontakozott ki: a hátráltató nehezéktől megszabadult, az ég felé törő hatalmas testek feszítenek a vásznakon. Legnagyobb sorozatává az 1970-es évek elejétől az 1980-as évek közepéig tartó Folyamat vált: ide sorolható a Hidrogén, Proton, Fém című munka is. Az egymást taszító, különböző bázisú festékek és a szokatlan anyagok (fémpor) kombinálása különleges felületeket eredményezett, mely sok éven át inspirálta a művészt.

Vizi Kata

A művész további alkotásai »
0585-Reigl-Judit-Unfolding.jpg
Reigl Judit
Unfolding

Reigl Judit

Unfolding

Készült
1976
Technika
vegyes technika
Méret
220x315 cm
A művész bemutatása

A Franciaországban élt Reigl Judit szürrealista és absztrakt expresszionista munkáiról ismert világszerte. Festményeit többek között a párizsi Pompidou Központ, a New York-i Guggenheim és a Metropolitan Múzeum, illetve a londoni Tate Modern őrzi. Itthon 2005-ben a Műcsarnok adott otthont első életmű-kiállításának, majd a debreceni Modem, később a Ludwig Múzeum szervezett retrospektív kiállítást a művésznek. Élete utolsó egyéni tárlatát 2019-ben az Ybl Budai Kreatív Ház rendezte. 2011-ben a magyar állam Kossuth-díjjal ismerte el munkásságát.

Reigl 1950-ben művészetének szabad megélése és kiteljesítése céljából Párizsba emigrált, ahol Hantai Simon révén csatlakozott a szürrealistákhoz, művészetének korai szakaszát így a szürrealizmus jegyei jellemezték. Útja pár év után a lírai absztrakció felé vitte; később megismerte az amerikai absztrakt expresszionista irányvonalat.

1965-ben szerencsés kimenetelű autóbaleset során megsérült a könyöke. A begipszelt kéz gravitáció elleni küzdelme ihlette A súlytalanság élménye-képciklust. Felépülve a sérülésből új téma, az Ember bontakozott ki: a hátráltató nehezéktől megszabadult, az ég felé törő hatalmas testek feszítenek a vásznakon. Legnagyobb sorozatává az 1970-es évek elejétől az 1980-as évek közepéig tartó Folyamat vált: ide sorolható a Hidrogén, Proton, Fém című munka is. Az egymást taszító, különböző bázisú festékek és a szokatlan anyagok (fémpor) kombinálása különleges felületeket eredményezett, mely sok éven át inspirálta a művészt.

Vizi Kata

A művész további alkotásai »
0586-Reigl-Judit-Unfolding.jpg
Reigl Judit
Unfolding

Reigl Judit

Unfolding

Készült
1974
Technika
vegyes technika
Méret
195x300 cm
A művész bemutatása

A Franciaországban élt Reigl Judit szürrealista és absztrakt expresszionista munkáiról ismert világszerte. Festményeit többek között a párizsi Pompidou Központ, a New York-i Guggenheim és a Metropolitan Múzeum, illetve a londoni Tate Modern őrzi. Itthon 2005-ben a Műcsarnok adott otthont első életmű-kiállításának, majd a debreceni Modem, később a Ludwig Múzeum szervezett retrospektív kiállítást a művésznek. Élete utolsó egyéni tárlatát 2019-ben az Ybl Budai Kreatív Ház rendezte. 2011-ben a magyar állam Kossuth-díjjal ismerte el munkásságát.

Reigl 1950-ben művészetének szabad megélése és kiteljesítése céljából Párizsba emigrált, ahol Hantai Simon révén csatlakozott a szürrealistákhoz, művészetének korai szakaszát így a szürrealizmus jegyei jellemezték. Útja pár év után a lírai absztrakció felé vitte; később megismerte az amerikai absztrakt expresszionista irányvonalat.

1965-ben szerencsés kimenetelű autóbaleset során megsérült a könyöke. A begipszelt kéz gravitáció elleni küzdelme ihlette A súlytalanság élménye-képciklust. Felépülve a sérülésből új téma, az Ember bontakozott ki: a hátráltató nehezéktől megszabadult, az ég felé törő hatalmas testek feszítenek a vásznakon. Legnagyobb sorozatává az 1970-es évek elejétől az 1980-as évek közepéig tartó Folyamat vált: ide sorolható a Hidrogén, Proton, Fém című munka is. Az egymást taszító, különböző bázisú festékek és a szokatlan anyagok (fémpor) kombinálása különleges felületeket eredményezett, mely sok éven át inspirálta a művészt.

Vizi Kata

A művész további alkotásai »