mnbarts_logo_header

Lakner László

Budapest, 1936

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

0321-Lakner-Laszlo-Cim-nelkul.jpg
Lakner László
Cím nélkül

Lakner László

Cím nélkül

Készült
1992-1994
Technika
olaj, vászon
Méret
200x150 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0324-Lakner-Laszlo-Cim-nelkul.jpg
Lakner László
Cím nélkül

Lakner László

Cím nélkül

Készült
1994
Technika
olaj, vászon
Méret
196x156 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0328-Lakner-Laszlo-Cim-nelkul.jpg
Lakner László
Cím nélkül

Lakner László

Cím nélkül

Készült
1987
Technika
vegyes technika, lepedő
Méret
248x215 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0329-Lakner-Laszlo-Cim-nelkul.jpg
Lakner László
Cím nélkül

Lakner László

Cím nélkül

Készült
1988
Technika
vegyes technika, lepedő
Méret
240x210,5 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0334-Lakner-Laszlo-Cim-nelkul.jpg
Lakner László
Cím nélkül

Lakner László

Cím nélkül

Készült
2007
Technika
olaj, vászon
Méret
60x50 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0336-Lakner-Laszlo-Cim-nelkul-Gorbe-vonal.jpg
Lakner László
Cím nélkül (Görbe vonal)

Lakner László

Cím nélkül (Görbe vonal)

Készült
1996
Technika
olaj, vászon
Méret
60x50 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0323-Lakner-Laszlo-Cim-nelkul-Kreisen.jpg
Lakner László
Cím nélkül (Kreisen)

Lakner László

Cím nélkül (Kreisen)

Készült
1995
Technika
olaj, vászon
Méret
189x149 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0326-Lakner-Laszlo-Cim-nelkul-Kreisen.jpg
Lakner László
Cím nélkül (Kreisen)

Lakner László

Cím nélkül (Kreisen)

Készült
1996
Technika
olaj, vászon
Méret
200x169,5 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0325-Lakner-Laszlo-Cim-nelkul-Lineatur.jpg
Lakner László
Cím nélkül (Lineatur)

Lakner László

Cím nélkül (Lineatur)

Készült
1999
Technika
olaj, vászon
Méret
200x150 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0335-Lakner-Laszlo-Cim-nelkul-Negy-kor.jpg
Lakner László
Cím nélkül (Négy kör)

Lakner László

Cím nélkül (Négy kör)

Készült
1996
Technika
olaj, vászon
Méret
60x50 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0322-Lakner-Laszlo-Duchamp.jpg
Lakner László
Duchamp

Lakner László

Duchamp

Készült
1988
Technika
kerékpárlakk, vászon
Méret
190x170 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0330-Lakner-Laszlo-Hurkos.jpg
Lakner László
Hurkos

Lakner László

Hurkos

Készült
1996
Technika
olaj, vászon
Méret
200x150 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0337-Lakner-Laszlo-Kek-konnyek.jpg
Lakner László
Kék könnyek

Lakner László

Kék könnyek

Készült
1995
Technika
olaj, lakkfesték, vászon
Méret
60x50 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0338-Lakner-Laszlo-Racs.jpg
Lakner László
Rács

Lakner László

Rács

Készült
1996
Technika
olaj, vászon
Méret
60x50 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0331-Lakner-Laszlo-Rodcsenko.jpg
Lakner László
Rodcsenko

Lakner László

Rodcsenko

Készült
2012
Technika
olaj, vászon
Méret
198,5x150 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0332-Lakner-Laszlo-Szamok.jpg
Lakner László
Számok

Lakner László

Számok

Készült
1995
Technika
olaj, akril, vászon
Méret
200x150 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0327-Lakner-Laszlo-Ustokosok___180___20211211.jpg
Lakner László
Üstökösök

Lakner László

Üstökösök

Készült
1992
Technika
olaj, vászon
Méret
2 darabból áll, együtt 142x247 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »
0333-Lakner-Laszlo-Viragok-Welten.jpg
Lakner László
Világok / Welten

Lakner László

Világok / Welten

Készült
1991
Technika
olaj, vászon
Méret
140x110 cm
A művész bemutatása

Lakner László mint az Iparterv-csoport tagja a magyar neoavantgárd egyik központi alakja. Nevét sokáig a pop-art megjelenésével azonosították a magyar művészetben. A korai Lakner-festmények popos tematikája nem az amerikai művészetben használt populáris témákra, sokkal inkább társadalmi-politikai kérdésekre koncentrált.

Lakner zavarba ejtően sokféle műfajban dolgozott. A festményekkel egy időben készített konceptuális műveket, objekteket, szobrot, sőt fotózott, könyvillusztrációkat és plakátokat készített, kísérleti filmeket forgatott. A hetvenes években festményei is bizonyos dokumentarista irányt vettek: a fotó felhasználásával megfestett, felnagyított levelezőlapok, igazolványok, filmkockák valamiképpen távolságtartó megjelenítése érdekelte.

Csírájában mindaz megtalálható a korai munkákban, ami később fontossá vált számára: a festészet és a könyv, legyen az költészet vagy filozófia, avagy az érzékletesen megfestett informel-felület és a betű szimbiózisa. Ennek a kettőnek az érzelmi töltése, minden emocionális alapnak ellentmondó intellektuális feszessége a nyolcvanas és kilencvenes évek Lakner-festményeinek legfontosabb művészi problémája.

Lakner németországi életművében a formai kérdések mellett egy igazán fontos filozófiai problémát jár körül: a művészet identitásának kérdését. Mint a kétféle kultúrában élő emberek, ő is folyamatosan rákérdez a festészet, az általa kiválasztott példaképek és nem utolsó sorban a saját identitására.

Néray Katalin

A művész további alkotásai »