mnbarts_logo_header

Gáspár György

Pécs, 1976

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

0923-Gaspar-Gyorgy-Edes-gyerekkor.jpg
Gáspár György
Édes gyerekkor

Gáspár György

Édes gyerekkor

Készült
2020
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
43x60x8 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0925-Gaspar-Gyorgy-Elszigeteltseg.jpg
Gáspár György
Elszigeteltség

Gáspár György

Elszigeteltség

Készült
2020
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
28x62x6 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0929-Gaspar-Gyorgy-Felvono.jpg
Gáspár György
Felvonó

Gáspár György

Felvonó

Készült
2020
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
45x25x9 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0924-Gaspar-Gyorgy-Kerulet-I.jpg
Gáspár György
Kerület I.

Gáspár György

Kerület I.

Készült
2020
Technika
kézzel festett optikai üveg, akrilfesték
Méret
84x84x11 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0922-Gaspar-Gyorgy-Kontrol.jpg
Gáspár György
Kontrol

Gáspár György

Kontrol

Készült
2020
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
30x60x6 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0930-Gaspar-Gyorgy-Medence.jpg
Gáspár György
Medence

Gáspár György

Medence

Készült
2019
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
56x30x10 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0928-Gaspar-Gyorgy-Muszakvaltas.jpg
Gáspár György
Műszakváltás

Gáspár György

Műszakváltás

Készült
2019
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
24x24x5 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0919-Gaspar-Gyorgy-Nyom.jpg
Gáspár György
Nyom

Gáspár György

Nyom

Készült
2021
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
20x50x7 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0926-Gaspar-Gyorgy-Rejtozve.jpg
Gáspár György
Rejtőzve

Gáspár György

Rejtőzve

Készült
2019
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
25x25x6 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0927-Gaspar-Gyorgy-Silo.jpg
Gáspár György
Siló

Gáspár György

Siló

Készült
2019
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
24x60x6 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0917-Gaspar-Gyorgy-Termeszeti-tanulmanyok-I.jpg
Gáspár György
Természeti tanulmányok I.

Gáspár György

Természeti tanulmányok I.

Készült
2021
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
40x50x6 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0921-Gaspar-Gyorgy-Termeszeti-tanulmanyok-II.jpg
Gáspár György
Természeti tanulmányok II.

Gáspár György

Természeti tanulmányok II.

Készült
2021
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
40x50x6 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0918-Gaspar-Gyorgy-Termeszeti-tanulmanyok-III.jpg
Gáspár György
Természeti tanulmányok III.

Gáspár György

Természeti tanulmányok III.

Készült
2021
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
34,5x60x5 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
0920-Gaspar-Gyorgy-Uj-mese.jpg
Gáspár György
Új mese

Gáspár György

Új mese

Készült
2021
Technika
kézzel festett, ragasztott, csiszolt optikai üveg, akrilfesték
Méret
34x60x7 cm
A művész bemutatása

Gáspár György a kétezres években pályára lépő új üvegművészeti nemzedék legkarakteresebb képviselője, aki képzőművészeti mélységet és új lendületet adott az üvegszakma hazai modernista hagyományának. Mészáros Flóra művészettörténész megfogalmazása szerint úttörő, kísérletező szellemiségével „unikális helyet tölt be a hazai kortárs képzőművészetben”.

A pécsi születésű Gáspár 2003-ban diplomázott a Magyar Iparművészeti Egyetem szilikát szakán, később pedig elvégezte a Pécsi Tudományegyetem szobrászi DLA képzését is. Korai munkái a kemencében öntött üvegplasztika (casting) újszerű hatásait vizsgálták csillagászati metaforák köntösébe bújtatva. Öntött és optikai üvegelemek összeragasztásából felépített, polírozott szobor-objektjei popkulturális, filmes utalásokkal játszottak, a földönkívüliektől az akciófilmekbe illő rakétákig. Munkáit a precíz technikai kivitelezés, az op artot idéző, látványos motívumok és az UV-színeket is használó, élénk színkontrasztok jellemezték. A korai „geopop” korszak folytatásaként foglalkozott az uránium és a fénysebesség üvegbe zárásával is. A kétezertízes évek második felében készült alkotásai a geometrikus avantgárd tradíció, a neoplaszticizmus és a Bauhaus hagyományához nyúltak vissza, a képépítés struktúráját és színhasználatát elemezve. Alkotásai az üveg hagyományos iparművészeti műfaján túlmutató, képzőművészeti-szobrászati alkotások, amiket a dekonstrukcionizmus filozófiája fűt. A laminált üveglapokra készült, egymásra rétegzett szigorú vonalrendszerekből fiktív képtereket teremtett. A mondriani alapszínek mellett használta a narancs, a lila és a türkíz különféle árnyalatait is. A színezett üvegtáblák visszakaparásával vagy a vonalrendszerek csőtollal rajzolt rendjével olyan táblaképeket és szobrokat készített, amelyeknek rétegei – a nyersanyag transzparenciájának köszönhetően – több irányból vizsgálhatók. A geometrikus munkák hol rácsozatokat, hol indusztriális ábrák vagy építészeti elemek absztrakt sémáit mintázzák meg. Gáspár úttörő szerepét számos díj jelzi, már 2009-ben elnyerte a szakma legrangosabb hazai kitűntetését, a Ferenczy Noémi Díjat. A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen és a Pécsi Tudományegyetemen az üvegművészet új nemzedékeit tanítja. Kiállításai nyomán művei jelentős hazai és nemzetközi gyűjteményekben – köztük a világ legjelentősebb üvegművészeti múzeumában, a New York-i Corning Museum of Glassban is – megtalálhatóak. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »