mnbarts_logo_header

Gáspár Annamária

Máramarossziget, 1985

Gáspár Annamária autodidakta művész, a klasszikus intézményi kereteken kívül szerzett kimagasló technikai tudást és változatos anyaghasználatban való jártasságot. Az olaj-vászon festmények mellett textilmunkákat, egyedi anyagokat felhasználó installációkat és szobrászati alkotásokat készít.  A női lét témáit és a hagyományosan nőinek tartott minőségeket anyaghasználatban a textil, a műszőrme és hímzés beemelésével fejezi ki. Legújabb alkotásain bátran és bravúrosan használja a fémet, az alumíniumot, az acéllemezt, sőt gravírozással és hegesztéssel is kísérletezik.

Művészetének gazdag referenciáit a művészettörténet nyugati és keleti hagyományából egyszerre meríti. Doktori kutatásai során került kapcsolatba a japán tradicionális képzőművészettel, amelynek gondolatisága és motívumkészlete egyéni művészeti szemléletmódjának szűrőjén keresztül épül be alkotásaiba. A japán kultúra mellett alkotói praxisának fő szellemi pillére a zen buddhizmus és a feminista művészeti hagyomány.

Ahogy saját munkáiról érzékletesen megfogalmazta: „A képeknek a tér és idő nélküli, lebegő hátterei, valamint az arany szín megjelenése nem csak a gondolat szintjén, de művészettörténeti vonatkozásban is kapcsolódik a japán kultúrához. A képeken visszatérő motívumok, mint a szem, a Nap, a láncok, a víz és növényzet vagy a tüllfüggöny (mint a felszín mögötti valóságot eltakaró lepel) lelki életünk újraértékeléséhez kapcsolódó vallási és filozófiai irányzatokra tett utalások.  Formai szempontból a térben lebegő figurális részek és a véletlenszerűen kialakított, texturális háttér kontrasztjával igyekszem a látható és a nem látható transzcendens világot párhuzamosan megjeleníteni.   A fémszínekkel összhangban a rózsaszín – alkalmazásának nőies jellege mellett – az egyik leginkább béke-érzetét keltő szín, amely így szintén a szellemi összhang felé törekvés kifejezője.”

PV

1368-Gaspar-Annamaria-Calculate-the-Entropy-sorozat.jpg
Gáspár Annamária
Calculate the Entropy sorozat

Gáspár Annamária

Calculate the Entropy sorozat

Készült
2022
Technika
fa, textil, bőr, szőrme, epoxi, fotó, olaj, kézi hajlított rézlemez
Méret
6 darabból áll egyenként: 28x28x6 cm
A művész bemutatása

Gáspár Annamária autodidakta művész, a klasszikus intézményi kereteken kívül szerzett kimagasló technikai tudást és változatos anyaghasználatban való jártasságot. Az olaj-vászon festmények mellett textilmunkákat, egyedi anyagokat felhasználó installációkat és szobrászati alkotásokat készít.  A női lét témáit és a hagyományosan nőinek tartott minőségeket anyaghasználatban a textil, a műszőrme és hímzés beemelésével fejezi ki. Legújabb alkotásain bátran és bravúrosan használja a fémet, az alumíniumot, az acéllemezt, sőt gravírozással és hegesztéssel is kísérletezik.

Művészetének gazdag referenciáit a művészettörténet nyugati és keleti hagyományából egyszerre meríti. Doktori kutatásai során került kapcsolatba a japán tradicionális képzőművészettel, amelynek gondolatisága és motívumkészlete egyéni művészeti szemléletmódjának szűrőjén keresztül épül be alkotásaiba. A japán kultúra mellett alkotói praxisának fő szellemi pillére a zen buddhizmus és a feminista művészeti hagyomány.

Ahogy saját munkáiról érzékletesen megfogalmazta: „A képeknek a tér és idő nélküli, lebegő hátterei, valamint az arany szín megjelenése nem csak a gondolat szintjén, de művészettörténeti vonatkozásban is kapcsolódik a japán kultúrához. A képeken visszatérő motívumok, mint a szem, a Nap, a láncok, a víz és növényzet vagy a tüllfüggöny (mint a felszín mögötti valóságot eltakaró lepel) lelki életünk újraértékeléséhez kapcsolódó vallási és filozófiai irányzatokra tett utalások.  Formai szempontból a térben lebegő figurális részek és a véletlenszerűen kialakított, texturális háttér kontrasztjával igyekszem a látható és a nem látható transzcendens világot párhuzamosan megjeleníteni.   A fémszínekkel összhangban a rózsaszín – alkalmazásának nőies jellege mellett – az egyik leginkább béke-érzetét keltő szín, amely így szintén a szellemi összhang felé törekvés kifejezője.”

PV

A művész további alkotásai »
1363-Gaspar-Annamaria-Floating.jpg
Gáspár Annamária
Floating

Gáspár Annamária

Floating

Készült
2023
Technika
textil, kézi hímzés, szivacs, műszőrme
Méret
225x200 cm
A művész bemutatása

Gáspár Annamária autodidakta művész, a klasszikus intézményi kereteken kívül szerzett kimagasló technikai tudást és változatos anyaghasználatban való jártasságot. Az olaj-vászon festmények mellett textilmunkákat, egyedi anyagokat felhasználó installációkat és szobrászati alkotásokat készít.  A női lét témáit és a hagyományosan nőinek tartott minőségeket anyaghasználatban a textil, a műszőrme és hímzés beemelésével fejezi ki. Legújabb alkotásain bátran és bravúrosan használja a fémet, az alumíniumot, az acéllemezt, sőt gravírozással és hegesztéssel is kísérletezik.

Művészetének gazdag referenciáit a művészettörténet nyugati és keleti hagyományából egyszerre meríti. Doktori kutatásai során került kapcsolatba a japán tradicionális képzőművészettel, amelynek gondolatisága és motívumkészlete egyéni művészeti szemléletmódjának szűrőjén keresztül épül be alkotásaiba. A japán kultúra mellett alkotói praxisának fő szellemi pillére a zen buddhizmus és a feminista művészeti hagyomány.

Ahogy saját munkáiról érzékletesen megfogalmazta: „A képeknek a tér és idő nélküli, lebegő hátterei, valamint az arany szín megjelenése nem csak a gondolat szintjén, de művészettörténeti vonatkozásban is kapcsolódik a japán kultúrához. A képeken visszatérő motívumok, mint a szem, a Nap, a láncok, a víz és növényzet vagy a tüllfüggöny (mint a felszín mögötti valóságot eltakaró lepel) lelki életünk újraértékeléséhez kapcsolódó vallási és filozófiai irányzatokra tett utalások.  Formai szempontból a térben lebegő figurális részek és a véletlenszerűen kialakított, texturális háttér kontrasztjával igyekszem a látható és a nem látható transzcendens világot párhuzamosan megjeleníteni.   A fémszínekkel összhangban a rózsaszín – alkalmazásának nőies jellege mellett – az egyik leginkább béke-érzetét keltő szín, amely így szintén a szellemi összhang felé törekvés kifejezője.”

PV

A művész további alkotásai »
1366-Gaspar-Annamaria-Talalt-nok-sorozat-Termekenyseg-II.jpg
Gáspár Annamária
Talált nők sorozat / Termékenység II.

Gáspár Annamária

Talált nők sorozat / Termékenység II.

Készült
2022-2023
Technika
olaj, zománcfesték, vászon
Méret
100x80 cm
A művész bemutatása

Gáspár Annamária autodidakta művész, a klasszikus intézményi kereteken kívül szerzett kimagasló technikai tudást és változatos anyaghasználatban való jártasságot. Az olaj-vászon festmények mellett textilmunkákat, egyedi anyagokat felhasználó installációkat és szobrászati alkotásokat készít.  A női lét témáit és a hagyományosan nőinek tartott minőségeket anyaghasználatban a textil, a műszőrme és hímzés beemelésével fejezi ki. Legújabb alkotásain bátran és bravúrosan használja a fémet, az alumíniumot, az acéllemezt, sőt gravírozással és hegesztéssel is kísérletezik.

Művészetének gazdag referenciáit a művészettörténet nyugati és keleti hagyományából egyszerre meríti. Doktori kutatásai során került kapcsolatba a japán tradicionális képzőművészettel, amelynek gondolatisága és motívumkészlete egyéni művészeti szemléletmódjának szűrőjén keresztül épül be alkotásaiba. A japán kultúra mellett alkotói praxisának fő szellemi pillére a zen buddhizmus és a feminista művészeti hagyomány.

Ahogy saját munkáiról érzékletesen megfogalmazta: „A képeknek a tér és idő nélküli, lebegő hátterei, valamint az arany szín megjelenése nem csak a gondolat szintjén, de művészettörténeti vonatkozásban is kapcsolódik a japán kultúrához. A képeken visszatérő motívumok, mint a szem, a Nap, a láncok, a víz és növényzet vagy a tüllfüggöny (mint a felszín mögötti valóságot eltakaró lepel) lelki életünk újraértékeléséhez kapcsolódó vallási és filozófiai irányzatokra tett utalások.  Formai szempontból a térben lebegő figurális részek és a véletlenszerűen kialakított, texturális háttér kontrasztjával igyekszem a látható és a nem látható transzcendens világot párhuzamosan megjeleníteni.   A fémszínekkel összhangban a rózsaszín – alkalmazásának nőies jellege mellett – az egyik leginkább béke-érzetét keltő szín, amely így szintén a szellemi összhang felé törekvés kifejezője.”

PV

A művész további alkotásai »
1367-Gaspar-Annamaria-Talalt-nok-sorozat-Termekenyseg-III.jpg
Gáspár Annamária
Talált nők sorozat / Termékenység III.

Gáspár Annamária

Talált nők sorozat / Termékenység III.

Készült
2022-2023
Technika
olaj, zománcfesték, vászon
Méret
120x120x cm
A művész bemutatása

Gáspár Annamária autodidakta művész, a klasszikus intézményi kereteken kívül szerzett kimagasló technikai tudást és változatos anyaghasználatban való jártasságot. Az olaj-vászon festmények mellett textilmunkákat, egyedi anyagokat felhasználó installációkat és szobrászati alkotásokat készít.  A női lét témáit és a hagyományosan nőinek tartott minőségeket anyaghasználatban a textil, a műszőrme és hímzés beemelésével fejezi ki. Legújabb alkotásain bátran és bravúrosan használja a fémet, az alumíniumot, az acéllemezt, sőt gravírozással és hegesztéssel is kísérletezik.

Művészetének gazdag referenciáit a művészettörténet nyugati és keleti hagyományából egyszerre meríti. Doktori kutatásai során került kapcsolatba a japán tradicionális képzőművészettel, amelynek gondolatisága és motívumkészlete egyéni művészeti szemléletmódjának szűrőjén keresztül épül be alkotásaiba. A japán kultúra mellett alkotói praxisának fő szellemi pillére a zen buddhizmus és a feminista művészeti hagyomány.

Ahogy saját munkáiról érzékletesen megfogalmazta: „A képeknek a tér és idő nélküli, lebegő hátterei, valamint az arany szín megjelenése nem csak a gondolat szintjén, de művészettörténeti vonatkozásban is kapcsolódik a japán kultúrához. A képeken visszatérő motívumok, mint a szem, a Nap, a láncok, a víz és növényzet vagy a tüllfüggöny (mint a felszín mögötti valóságot eltakaró lepel) lelki életünk újraértékeléséhez kapcsolódó vallási és filozófiai irányzatokra tett utalások.  Formai szempontból a térben lebegő figurális részek és a véletlenszerűen kialakított, texturális háttér kontrasztjával igyekszem a látható és a nem látható transzcendens világot párhuzamosan megjeleníteni.   A fémszínekkel összhangban a rózsaszín – alkalmazásának nőies jellege mellett – az egyik leginkább béke-érzetét keltő szín, amely így szintén a szellemi összhang felé törekvés kifejezője.”

PV

A művész további alkotásai »
1364-Gaspar-Annamaria-Underwater-I.jpg
Gáspár Annamária
Underwater I.

Gáspár Annamária

Underwater I.

Készült
2023
Technika
textil, kézi hímzés, műszőrme
Méret
260x200 cm
A művész bemutatása

Gáspár Annamária autodidakta művész, a klasszikus intézményi kereteken kívül szerzett kimagasló technikai tudást és változatos anyaghasználatban való jártasságot. Az olaj-vászon festmények mellett textilmunkákat, egyedi anyagokat felhasználó installációkat és szobrászati alkotásokat készít.  A női lét témáit és a hagyományosan nőinek tartott minőségeket anyaghasználatban a textil, a műszőrme és hímzés beemelésével fejezi ki. Legújabb alkotásain bátran és bravúrosan használja a fémet, az alumíniumot, az acéllemezt, sőt gravírozással és hegesztéssel is kísérletezik.

Művészetének gazdag referenciáit a művészettörténet nyugati és keleti hagyományából egyszerre meríti. Doktori kutatásai során került kapcsolatba a japán tradicionális képzőművészettel, amelynek gondolatisága és motívumkészlete egyéni művészeti szemléletmódjának szűrőjén keresztül épül be alkotásaiba. A japán kultúra mellett alkotói praxisának fő szellemi pillére a zen buddhizmus és a feminista művészeti hagyomány.

Ahogy saját munkáiról érzékletesen megfogalmazta: „A képeknek a tér és idő nélküli, lebegő hátterei, valamint az arany szín megjelenése nem csak a gondolat szintjén, de művészettörténeti vonatkozásban is kapcsolódik a japán kultúrához. A képeken visszatérő motívumok, mint a szem, a Nap, a láncok, a víz és növényzet vagy a tüllfüggöny (mint a felszín mögötti valóságot eltakaró lepel) lelki életünk újraértékeléséhez kapcsolódó vallási és filozófiai irányzatokra tett utalások.  Formai szempontból a térben lebegő figurális részek és a véletlenszerűen kialakított, texturális háttér kontrasztjával igyekszem a látható és a nem látható transzcendens világot párhuzamosan megjeleníteni.   A fémszínekkel összhangban a rózsaszín – alkalmazásának nőies jellege mellett – az egyik leginkább béke-érzetét keltő szín, amely így szintén a szellemi összhang felé törekvés kifejezője.”

PV

A művész további alkotásai »
1365-Gaspar-Annamaria-Underwater-V.-Reziliencia-sorozat.jpg
Gáspár Annamária
Underwater V. (Reziliencia sorozat)

Gáspár Annamária

Underwater V. (Reziliencia sorozat)

Készült
2023
Technika
kézi gravírozás, egyedi zománcfesték, alumíniumlemez
Méret
92x92 cm
A művész bemutatása

Gáspár Annamária autodidakta művész, a klasszikus intézményi kereteken kívül szerzett kimagasló technikai tudást és változatos anyaghasználatban való jártasságot. Az olaj-vászon festmények mellett textilmunkákat, egyedi anyagokat felhasználó installációkat és szobrászati alkotásokat készít.  A női lét témáit és a hagyományosan nőinek tartott minőségeket anyaghasználatban a textil, a műszőrme és hímzés beemelésével fejezi ki. Legújabb alkotásain bátran és bravúrosan használja a fémet, az alumíniumot, az acéllemezt, sőt gravírozással és hegesztéssel is kísérletezik.

Művészetének gazdag referenciáit a művészettörténet nyugati és keleti hagyományából egyszerre meríti. Doktori kutatásai során került kapcsolatba a japán tradicionális képzőművészettel, amelynek gondolatisága és motívumkészlete egyéni művészeti szemléletmódjának szűrőjén keresztül épül be alkotásaiba. A japán kultúra mellett alkotói praxisának fő szellemi pillére a zen buddhizmus és a feminista művészeti hagyomány.

Ahogy saját munkáiról érzékletesen megfogalmazta: „A képeknek a tér és idő nélküli, lebegő hátterei, valamint az arany szín megjelenése nem csak a gondolat szintjén, de művészettörténeti vonatkozásban is kapcsolódik a japán kultúrához. A képeken visszatérő motívumok, mint a szem, a Nap, a láncok, a víz és növényzet vagy a tüllfüggöny (mint a felszín mögötti valóságot eltakaró lepel) lelki életünk újraértékeléséhez kapcsolódó vallási és filozófiai irányzatokra tett utalások.  Formai szempontból a térben lebegő figurális részek és a véletlenszerűen kialakított, texturális háttér kontrasztjával igyekszem a látható és a nem látható transzcendens világot párhuzamosan megjeleníteni.   A fémszínekkel összhangban a rózsaszín – alkalmazásának nőies jellege mellett – az egyik leginkább béke-érzetét keltő szín, amely így szintén a szellemi összhang felé törekvés kifejezője.”

PV

A művész további alkotásai »