mnbarts_logo_header

Varga Ádám Miklós

Budapest, 1995

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

1325-Varga-Adam-Miklos-CMYK-C.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – C

Varga Ádám Miklós

CMYK – C

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1326-Varga-Adam-Miklos-CMYK-CK.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – CK

Varga Ádám Miklós

CMYK – CK

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1327-Varga-Adam-Miklos-CMYK-CM.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – CM

Varga Ádám Miklós

CMYK – CM

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1328-Varga-Adam-Miklos-CMYK-CMK.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – CMK

Varga Ádám Miklós

CMYK – CMK

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1329-Varga-Adam-Miklos-CMYK-CMY.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – CMY

Varga Ádám Miklós

CMYK – CMY

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1330-Varga-Adam-Miklos-CMYK-CMYK.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – CMYK

Varga Ádám Miklós

CMYK – CMYK

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1331-Varga-Adam-Miklos-CMYK-CY.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – CY

Varga Ádám Miklós

CMYK – CY

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1332-Varga-Adam-Miklos-CMYK-CYK.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – CYK

Varga Ádám Miklós

CMYK – CYK

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1333-Varga-Adam-Miklos-CMYK-K.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – K

Varga Ádám Miklós

CMYK – K

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1334-Varga-Adam-Miklos-CMYK-M.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – M

Varga Ádám Miklós

CMYK – M

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1335-Varga-Adam-Miklos-CMYK-MK.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – MK

Varga Ádám Miklós

CMYK – MK

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1336-Varga-Adam-Miklos-CMYK-MY.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – MY

Varga Ádám Miklós

CMYK – MY

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1337-Varga-Adam-Miklos-CMYK-MYK.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – MYK

Varga Ádám Miklós

CMYK – MYK

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1338-Varga-Adam-Miklos-CMYK-Y.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – Y

Varga Ádám Miklós

CMYK – Y

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1339-Varga-Adam-Miklos-CMYK-YK.jpg
Varga Ádám Miklós
CMYK – YK

Varga Ádám Miklós

CMYK – YK

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x80 cm
A művész bemutatása

Varga Ádám a 2020 körül pályára lépő fiatal festőnemzedék egyik meghatározó, központi figurája. Kísérletező, projektsorozatokban gondolkodó művészként a posztkonceptualizmus és a redukált absztrakció új útjait keresi a gyáripar és a digitalitás által meghatározott jelenben.

A budapesti születésű Varga Ádám – rigai ösztöndíjas és lipcsei gyakornoki kitérővel – 2019-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. A gépi precizitás esztétikáját idéző, mégis saját műtermében kivitelezett táblaképei a monokróm festészet és a minimalizmus 20. századi hagyományát frissítik fel. Digitális bennszülöttként a számítógépes grafika elmúlt évtizedeiből emel át nosztalgikus motívumokat, ügyes kezű mesteremberként pedig gyártósorokat hekkel meg. Különféle sorozataiban olyan témákkal foglalkozott, mint a tökéletes kézi festménymásolat, a megsokszorozott programkép, a pixeles játékérmék vizualizációja vagy a stencilező gép grafikus metszőautomatává váló átalakítása. A nagy szabású, 2019-ben kivitelezett CMYK ciklusa a – képszerkesztő programokban és a nyomdaiparban használt – színkódolás szellemes festészeti újraértelmezése. A sorozat tizenöt darab, egyenként nyolc, homogénre festett színsávból felépített vászonképből áll. Varga festői „eszközként” használta a grafikus szoftverek és a digitális nyomtatás közötti kommunikációért felelő, a pontosan kalibrált színhelyességet biztosító négyszínnyomásos (CMYK) kódrendszert. A kék, magenta, sárga és fekete rétegekből felépülő gépi színtónusokat műtermében keverte ki, külön-külön képeken, illetve egymással kombinálva az összes lehetséges változatban. A megfestés gépies gesztusa révén az alkotó maga vált „automatává”, de végeredményként egyedi – ecsetnyomokat is láttatni engedő – absztrakt műtárgy-sorozat született. A minimalista, mégis heroikus festői gesztus révén a CMYK sorozat a művészet helyét keresi a kapitalista társadalom nagy gépezetében. Fiatal kora ellenére Varga több rangos díjat elnyert már (például a Derkovits-díjat), számos kiállításon szerepelt, de szervezőként is aktív, többek között a művészek által menedzselt, független budapesti PINCE kiállítótérben. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »