mnbarts_logo_header

Mengyán András

Békéscsaba, 1945

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

0941-Mengyan-Andras-Egy-Forma-Egyidejusege-Egy-Adott-Terben.jpg
Mengyán András
Egy Forma Egyidejűsége Egy Adott Térben

Mengyán András

Egy Forma Egyidejűsége Egy Adott Térben

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
120x90 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0945-Mengyan-Andras-Eroterek-Kolcsonhatasa.jpg
Mengyán András
Erőterek Kölcsönhatása

Mengyán András

Erőterek Kölcsönhatása

Készült
2020
Technika
akril, vászon
Méret
140x200 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0943-Mengyan-Andras-Eroterek-Kolcsonhatasa-I.jpg
Mengyán András
Erőterek Kölcsönhatása I.

Mengyán András

Erőterek Kölcsönhatása I.

Készült
2020
Technika
akril, vászon
Méret
90x120 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0944-Mengyan-Andras-Eroterek-Kolcsonhatasa-III.jpg
Mengyán András
Erőterek Kölcsönhatása III.

Mengyán András

Erőterek Kölcsönhatása III.

Készült
2020
Technika
akril, vászon
Méret
90x120 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0946-Mengyan-Andras-Fenytores.jpg
Mengyán András
Fénytörés

Mengyán András

Fénytörés

Készült
2021
Technika
akril, vászon
Méret
100x100 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0934-Mengyan-Andras-Kolcsonhatasok-V.jpg
Mengyán András
Kölcsönhatások V.

Mengyán András

Kölcsönhatások V.

Készült
2009
Technika
akril, vászon
Méret
90x100 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0935-Mengyan-Andras-Kolcsonhatasok-VI.jpg
Mengyán András
Kölcsönhatások VI.

Mengyán András

Kölcsönhatások VI.

Készült
2009
Technika
akril, vászon
Méret
90x104 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0938-Mengyan-Andras-Lezer-maglya.jpg
Mengyán András
Lézer máglya (Lézermáglya plasztika képi adaptációja)

Mengyán András

Lézer máglya (Lézermáglya plasztika képi adaptációja)

Készült
2017
Technika
akril, vászon
Méret
120x90 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0937-Mengyan-Andras-Megszakitott-alapformak.jpg
Mengyán András
Megszakított Alapformák

Mengyán András

Megszakított Alapformák

Készült
2016
Technika
akril, vászon
Méret
90x120 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0942-Mengyan-Andras-Megszakitott-hullam.jpg
Mengyán András
Megszakított hullám

Mengyán András

Megszakított hullám

Készült
2020
Technika
akril, vászon
Méret
120x90 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0940-Mengyan-Andras-Polifonikus-vizualis-ter.jpg
Mengyán András
Polifonikus vizuális tér

Mengyán András

Polifonikus vizuális tér

Készült
2020
Technika
akril, vászon
Méret
200x140 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0936-Mengyan-Andras-Szin-Orgona.jpg
Mengyán András
Szín Orgona

Mengyán András

Szín Orgona

Készült
2012
Technika
akril, vászon
Méret
200x140 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0931-Mengyan-Andras-Tobbnezopontu-Formatoredekek-I.jpg
Mengyán András
Többnézőpontú Formatöredékek I.

Mengyán András

Többnézőpontú Formatöredékek I.

Készült
1997
Technika
akril, vászon
Méret
200x140 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0932-Mengyan-Andras-Tobbnezopontu-Formatoredekek-II.jpg
Mengyán András
Többnézőpontú Formatöredékek II

Mengyán András

Többnézőpontú Formatöredékek II

Készült
1997
Technika
akril, vászon
Méret
200x140 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0939-Mengyan-Andras-Tobbnezopontu-Formatoredekek-II.jpg
Mengyán András
Többnézőpontú Formatöredékek II.

Mengyán András

Többnézőpontú Formatöredékek II.

Készült
2019
Technika
akril, vászon
Méret
200x140 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »
0933-Mengyan-Andras-Tobbnezopontu-Formatoredekek-IV-2.jpg
Mengyán András
Többnézőpontú Formatöredékek IV/2.

Mengyán András

Többnézőpontú Formatöredékek IV/2.

Készült
1998
Technika
akril, vászon
Méret
120x120 cm
A művész bemutatása

Mengyán András a geometrikus absztrakt festészet, a konstruktivizmus örökségét hordozó tárgyalkotás és a multimédiás installációk egyik karakteres képviselője a magyar kortárs képzőművészetben. A neoavantgárd második nemzedékének tagjaként több rangos díj birtokosa, de tanári működése is jelentős, itthon és Norvégiában egyaránt. Szeriális műveiben – ahogy Nagy Ildikó művészettörténész megállapította – a „ráció öröme, a logikának téren és időn, a mindennapi élet esetlegességein felül álló igazsága és szépsége válik vizuális élményünkké”. 

Mengyán Békéscsabán született, a magyar geometrikus festészet egyik neves mesterének, Fajó Jánosnak testvéreként. 1968-ban végzett a Magyar Iparművészeti Főiskola gépipari formatervező szakán. Iparművészeti érzékenységének megmaradása mellett érdeklődése a képzőművészet felé fordult: a konkrét művészet geometrikus formarendje és a sorozatok strukturális kísérletei foglalkoztatták. Az Iparterv-nemzedék képviselői által létrehozott, szitaműhelyt működtető Pesti Műhely egyik alapító tagja volt 1974-ben. A hetvenes években készített szobrai, grafikái és festményei a háromdimenziós struktúrák ismétlés nélküli permutációs lehetőségeit elemezték természettudományos precizitással, egyéni formakészletet (M-formarendszer) hozva létre. Művészete az 1981-1982-es amerikai utazás hatására megváltozott. Az 1984-es székesfehérvári kiállításán bemutatott első multimédiás environmentje, a számítógéppel vezérelt, programozható installáció nemzetközi áttörést hozó sorozatot indított el. Analitikus szemléletű, geometrikus világában a nyolcvanas évektől kezdve dominánssá vált a posztmodern játékosság, és felértékelődött a fény (lámpa, lézer, UV) szerepe. Az elmúlt évtizedekben készült geometrikus festményei a korábbi térinstallációk formai problémáit ültetik át két dimenzióba, az UV-fény hatásával idézve meg a harmadik dimenziót. A fotolumineszcens pigmentnek köszönhetően az akrilképek – a megvilágítástól függően – megduplázódnak, az ábrázolt geometrikus idomok dimenziói váratlanul megtörnek, a síkból a térbe lépnek át, játékos formavegyülést eredményezve. Az élénk színekkel körvonalazott geometrikus idomok rendszerint fekete alapok előtt lebegnek, a civilizáció technofil utópiáit elemezve. A hosszú évekig tartó norvégiai-magyarországi ingázás után Mengyán ma már Budapesten él és dolgozik. Művei számos hazai és több nemzetközi közgyűjteményben megtalálhatók. 

Rieder Gábor 

A művész további alkotásai »