mnbarts_logo_header

Jovanovics Tamás

Budapest, 1974

A Magyar Képzőművészeti Egyetemen és az Université de Provence-on végezte festészeti (1999), majd Aix-en-Provence-ban és Budapesten doktori tanulmányait (2004). Posztdoktori kurzusokat Provence-ban és a londoni Slade School of Fine Arton látogatott. A Magyar Universitas Program során három nyíregyházi kollégiumépületen hozott létre monumentális acél és alumínium épületszobrokat.

A rendszerváltozás utáni művésznemzedékek természetes nemzetköziségében munkáit feltűnően érzékeny eszköz- és színkezelése: a racionalitást és véletlent társító színek és vonalak különböztetik meg kortársaiétól. Jovanovics szerint ez „szinte robotikus minimalizmus a forma szintjén és költőiség a színek terén”, Nádas Péter szavaival: „extrém aszkézis és hedonizmus egyben”.

A kép minimális elemekből: négyszögű vászonból és színes ceruzákból indul. A vonalzóval húzott sűrű vonalak esetlegesek – minden mérnökiségük, precízségük ellenére egyediek. Mozgó felületek születnek belőlük, esetenként az egyenesek irányulásának és kereszteződéseinek, máskor a felszabdalt kép részeinek új összeállításaiból is, melyek egyszerre több képformát tesznek jelenlévővé.

„Vonalas” képei eleinte fehér, majd a 2010-es évektől fekete alapra készültek. Ekkor a vízszintesen, szorosan húzottak mellett megjelennek a függőlegesen és derékszögű átlóban futó színes vonalak. Vonal és szín geometriává alakul: olykor az egyes színváltásokkal illuzionista (virtuális) térformák képződnek, és egymásba tűnő ornamentális felületek optikailag mozgó szövedéke is születhet.

Keserü Katalin

0703-Jovanovics-Tamas-Good-Morning-Sir.jpg
Jovanovics Tamás
Good Morning Sir

Jovanovics Tamás

Good Morning Sir

Készült
2008
Technika
akrillakk, akrilfesték, színes ceruza, 3 mm polisztirén lemez, alumínium l-profil merevítő struktúra, fenyőfa keret
Méret
80x170 cm
A művész bemutatása

A Magyar Képzőművészeti Egyetemen és az Université de Provence-on végezte festészeti (1999), majd Aix-en-Provence-ban és Budapesten doktori tanulmányait (2004). Posztdoktori kurzusokat Provence-ban és a londoni Slade School of Fine Arton látogatott. A Magyar Universitas Program során három nyíregyházi kollégiumépületen hozott létre monumentális acél és alumínium épületszobrokat.

A rendszerváltozás utáni művésznemzedékek természetes nemzetköziségében munkáit feltűnően érzékeny eszköz- és színkezelése: a racionalitást és véletlent társító színek és vonalak különböztetik meg kortársaiétól. Jovanovics szerint ez „szinte robotikus minimalizmus a forma szintjén és költőiség a színek terén”, Nádas Péter szavaival: „extrém aszkézis és hedonizmus egyben”.

A kép minimális elemekből: négyszögű vászonból és színes ceruzákból indul. A vonalzóval húzott sűrű vonalak esetlegesek – minden mérnökiségük, precízségük ellenére egyediek. Mozgó felületek születnek belőlük, esetenként az egyenesek irányulásának és kereszteződéseinek, máskor a felszabdalt kép részeinek új összeállításaiból is, melyek egyszerre több képformát tesznek jelenlévővé.

„Vonalas” képei eleinte fehér, majd a 2010-es évektől fekete alapra készültek. Ekkor a vízszintesen, szorosan húzottak mellett megjelennek a függőlegesen és derékszögű átlóban futó színes vonalak. Vonal és szín geometriává alakul: olykor az egyes színváltásokkal illuzionista (virtuális) térformák képződnek, és egymásba tűnő ornamentális felületek optikailag mozgó szövedéke is születhet.

Keserü Katalin

A művész további alkotásai »
0707-Jovanovics-Tamas-Prince-of-Wales-Road.jpg
Jovanovics Tamás
Prince of Wales Road

Jovanovics Tamás

Prince of Wales Road

Készült
2015
Technika
akrillakk, akrilfesték, színes ceruza, 3 mm rétegelt lemez, 8 mm MDF préselt lemez, fenyőfa merevítő struktúra
Méret
155x155 cm (11 darab 50x20x5 cm tábla egy nagytáblára rögzítve)
A művész bemutatása

A Magyar Képzőművészeti Egyetemen és az Université de Provence-on végezte festészeti (1999), majd Aix-en-Provence-ban és Budapesten doktori tanulmányait (2004). Posztdoktori kurzusokat Provence-ban és a londoni Slade School of Fine Arton látogatott. A Magyar Universitas Program során három nyíregyházi kollégiumépületen hozott létre monumentális acél és alumínium épületszobrokat.

A rendszerváltozás utáni művésznemzedékek természetes nemzetköziségében munkáit feltűnően érzékeny eszköz- és színkezelése: a racionalitást és véletlent társító színek és vonalak különböztetik meg kortársaiétól. Jovanovics szerint ez „szinte robotikus minimalizmus a forma szintjén és költőiség a színek terén”, Nádas Péter szavaival: „extrém aszkézis és hedonizmus egyben”.

A kép minimális elemekből: négyszögű vászonból és színes ceruzákból indul. A vonalzóval húzott sűrű vonalak esetlegesek – minden mérnökiségük, precízségük ellenére egyediek. Mozgó felületek születnek belőlük, esetenként az egyenesek irányulásának és kereszteződéseinek, máskor a felszabdalt kép részeinek új összeállításaiból is, melyek egyszerre több képformát tesznek jelenlévővé.

„Vonalas” képei eleinte fehér, majd a 2010-es évektől fekete alapra készültek. Ekkor a vízszintesen, szorosan húzottak mellett megjelennek a függőlegesen és derékszögű átlóban futó színes vonalak. Vonal és szín geometriává alakul: olykor az egyes színváltásokkal illuzionista (virtuális) térformák képződnek, és egymásba tűnő ornamentális felületek optikailag mozgó szövedéke is születhet.

Keserü Katalin

A művész további alkotásai »
0706-Jovanovics-Tamas-Split-Square-49.jpg
Jovanovics Tamás
Split Square 49

Jovanovics Tamás

Split Square 49

Készült
2011
Technika
akrillakk, akrilfesték, színes ceruza, kasírozott vászon, alumínium L-profil keret, MDF préselt lemez, fenyőfa merevítő struktúra, fenyőfa keret
Méret
180x180 cm (49 darab 10x10x2,5 cm tábla egy nagytáblára rögzítve)
A művész bemutatása

A Magyar Képzőművészeti Egyetemen és az Université de Provence-on végezte festészeti (1999), majd Aix-en-Provence-ban és Budapesten doktori tanulmányait (2004). Posztdoktori kurzusokat Provence-ban és a londoni Slade School of Fine Arton látogatott. A Magyar Universitas Program során három nyíregyházi kollégiumépületen hozott létre monumentális acél és alumínium épületszobrokat.

A rendszerváltozás utáni művésznemzedékek természetes nemzetköziségében munkáit feltűnően érzékeny eszköz- és színkezelése: a racionalitást és véletlent társító színek és vonalak különböztetik meg kortársaiétól. Jovanovics szerint ez „szinte robotikus minimalizmus a forma szintjén és költőiség a színek terén”, Nádas Péter szavaival: „extrém aszkézis és hedonizmus egyben”.

A kép minimális elemekből: négyszögű vászonból és színes ceruzákból indul. A vonalzóval húzott sűrű vonalak esetlegesek – minden mérnökiségük, precízségük ellenére egyediek. Mozgó felületek születnek belőlük, esetenként az egyenesek irányulásának és kereszteződéseinek, máskor a felszabdalt kép részeinek új összeállításaiból is, melyek egyszerre több képformát tesznek jelenlévővé.

„Vonalas” képei eleinte fehér, majd a 2010-es évektől fekete alapra készültek. Ekkor a vízszintesen, szorosan húzottak mellett megjelennek a függőlegesen és derékszögű átlóban futó színes vonalak. Vonal és szín geometriává alakul: olykor az egyes színváltásokkal illuzionista (virtuális) térformák képződnek, és egymásba tűnő ornamentális felületek optikailag mozgó szövedéke is születhet.

Keserü Katalin

A művész további alkotásai »
0704-Jovanovics-Tamas-The-Fall-of-Hedonism.jpg
Jovanovics Tamás
The Fall of Hedonism

Jovanovics Tamás

The Fall of Hedonism

Készült
2010
Technika
akrillakk, akrilfesték, színes ceruza, 3mm polisztirénlemez, alumínium l-profil merevítő struktúra, festett fenyőfa keret
Méret
297,5x40 cm
A művész bemutatása

A Magyar Képzőművészeti Egyetemen és az Université de Provence-on végezte festészeti (1999), majd Aix-en-Provence-ban és Budapesten doktori tanulmányait (2004). Posztdoktori kurzusokat Provence-ban és a londoni Slade School of Fine Arton látogatott. A Magyar Universitas Program során három nyíregyházi kollégiumépületen hozott létre monumentális acél és alumínium épületszobrokat.

A rendszerváltozás utáni művésznemzedékek természetes nemzetköziségében munkáit feltűnően érzékeny eszköz- és színkezelése: a racionalitást és véletlent társító színek és vonalak különböztetik meg kortársaiétól. Jovanovics szerint ez „szinte robotikus minimalizmus a forma szintjén és költőiség a színek terén”, Nádas Péter szavaival: „extrém aszkézis és hedonizmus egyben”.

A kép minimális elemekből: négyszögű vászonból és színes ceruzákból indul. A vonalzóval húzott sűrű vonalak esetlegesek – minden mérnökiségük, precízségük ellenére egyediek. Mozgó felületek születnek belőlük, esetenként az egyenesek irányulásának és kereszteződéseinek, máskor a felszabdalt kép részeinek új összeállításaiból is, melyek egyszerre több képformát tesznek jelenlévővé.

„Vonalas” képei eleinte fehér, majd a 2010-es évektől fekete alapra készültek. Ekkor a vízszintesen, szorosan húzottak mellett megjelennek a függőlegesen és derékszögű átlóban futó színes vonalak. Vonal és szín geometriává alakul: olykor az egyes színváltásokkal illuzionista (virtuális) térformák képződnek, és egymásba tűnő ornamentális felületek optikailag mozgó szövedéke is születhet.

Keserü Katalin

A művész további alkotásai »
0705-Jovanovics-Tamas-To-Fischli-Weiss.jpg
Jovanovics Tamás
To Fischli & Weiss

Jovanovics Tamás

To Fischli & Weiss

Készült
2011
Technika
akrillakk, akrilfesték, színes ceruza, 8mm MDF préselt lemez, alumínium L-profil keret
Méret
90x170 cm
A művész bemutatása

A Magyar Képzőművészeti Egyetemen és az Université de Provence-on végezte festészeti (1999), majd Aix-en-Provence-ban és Budapesten doktori tanulmányait (2004). Posztdoktori kurzusokat Provence-ban és a londoni Slade School of Fine Arton látogatott. A Magyar Universitas Program során három nyíregyházi kollégiumépületen hozott létre monumentális acél és alumínium épületszobrokat.

A rendszerváltozás utáni művésznemzedékek természetes nemzetköziségében munkáit feltűnően érzékeny eszköz- és színkezelése: a racionalitást és véletlent társító színek és vonalak különböztetik meg kortársaiétól. Jovanovics szerint ez „szinte robotikus minimalizmus a forma szintjén és költőiség a színek terén”, Nádas Péter szavaival: „extrém aszkézis és hedonizmus egyben”.

A kép minimális elemekből: négyszögű vászonból és színes ceruzákból indul. A vonalzóval húzott sűrű vonalak esetlegesek – minden mérnökiségük, precízségük ellenére egyediek. Mozgó felületek születnek belőlük, esetenként az egyenesek irányulásának és kereszteződéseinek, máskor a felszabdalt kép részeinek új összeállításaiból is, melyek egyszerre több képformát tesznek jelenlévővé.

„Vonalas” képei eleinte fehér, majd a 2010-es évektől fekete alapra készültek. Ekkor a vízszintesen, szorosan húzottak mellett megjelennek a függőlegesen és derékszögű átlóban futó színes vonalak. Vonal és szín geometriává alakul: olykor az egyes színváltásokkal illuzionista (virtuális) térformák képződnek, és egymásba tűnő ornamentális felületek optikailag mozgó szövedéke is születhet.

Keserü Katalin

A művész további alkotásai »
0702-Jovanovics-Tamas-Voros-Keresztes____szukebbre-vagott____20211211.jpg
Jovanovics Tamás
Vörös Keresztes

Jovanovics Tamás

Vörös Keresztes

Készült
2015
Technika
akrillakk, akrilfesték, 3mm polisztirénlemez, fenyőfaléc, 8 mm MDF préselt lemez, fenyőfa merevítő struktúra, alumínium L-profil keret
Méret
210x90 cm
A művész bemutatása

A Magyar Képzőművészeti Egyetemen és az Université de Provence-on végezte festészeti (1999), majd Aix-en-Provence-ban és Budapesten doktori tanulmányait (2004). Posztdoktori kurzusokat Provence-ban és a londoni Slade School of Fine Arton látogatott. A Magyar Universitas Program során három nyíregyházi kollégiumépületen hozott létre monumentális acél és alumínium épületszobrokat.

A rendszerváltozás utáni művésznemzedékek természetes nemzetköziségében munkáit feltűnően érzékeny eszköz- és színkezelése: a racionalitást és véletlent társító színek és vonalak különböztetik meg kortársaiétól. Jovanovics szerint ez „szinte robotikus minimalizmus a forma szintjén és költőiség a színek terén”, Nádas Péter szavaival: „extrém aszkézis és hedonizmus egyben”.

A kép minimális elemekből: négyszögű vászonból és színes ceruzákból indul. A vonalzóval húzott sűrű vonalak esetlegesek – minden mérnökiségük, precízségük ellenére egyediek. Mozgó felületek születnek belőlük, esetenként az egyenesek irányulásának és kereszteződéseinek, máskor a felszabdalt kép részeinek új összeállításaiból is, melyek egyszerre több képformát tesznek jelenlévővé.

„Vonalas” képei eleinte fehér, majd a 2010-es évektől fekete alapra készültek. Ekkor a vízszintesen, szorosan húzottak mellett megjelennek a függőlegesen és derékszögű átlóban futó színes vonalak. Vonal és szín geometriává alakul: olykor az egyes színváltásokkal illuzionista (virtuális) térformák képződnek, és egymásba tűnő ornamentális felületek optikailag mozgó szövedéke is születhet.

Keserü Katalin

A művész további alkotásai »