mnbarts_logo_header

Dóra Ádám

Vác, 1993

Dóra Ádám a kétezertízes évek végén pályára lépő fiatal festőnemzedék képviselője. Az absztrakció és a figurativitás határterületeit járó táblaképeit a színgazdag foltfestészet, a könnyed, spontán gesztusnyelv, valamint a divatbeli és popkulturális áthallások határozzák meg.

A váci születésű Dóra Ádám 2017-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. Festészete kezdetben az épített környezet és a redukáló absztrakció, a geometria és az organikus kifejezésmód találkozási felületeit kutatta. Elvonatkoztatott építészeti motívumokból indult ki, a széles ecsettel elkent „colour field” színfoltokhoz az architektúrák szögletes tömbjeit rendelve. Ahogy rövid ars poeticájában megfogalmazta: „Munkáim az absztrakció és ábrázolás határán mozognak. Kiindulópontjuk a 21. századi technokrata világ és az ember természetbe vágyódásának folyamatos konfrontálódása.” Dóra Ádám az egyre szellősebben megfestett sziklatáj-képeken keresztül jutott el a kortárs popkulturális tárgyak, a sportcipők absztrahált megjelenítési formájáig. Az átalakulás a pandémia idejére esett, amikor a – nyolcvanas évekbeli UV-színeket hi-tech formatorzításokkal továbbfejlesztő – sneakerek rikító „jelenésekként” tűntek fel a kiürült utcákon. Legfrissebb, „easy pop”-osnak nevezhető művein a fehérlő, képregényes rajzolatú felhőfoltok égi színpadán jelennek meg a hatalmasra növesztett sportcipők elnagyolt, groteszk formái: laza ecsettel megfogalmazott óriási rücskös gumitalpak és szeszélyes szabásmintákat követő textilfelületek. Dóra Ádám az egyetem elvégzése utáni pár év alatt számos egyéni és csoportos – főként budapesti – kiállításon szerepelt már. Legfiatalabb jelöltként került be a 2021-es Esterházy Art Awards kiállítására a Ludwig Múzeumba. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

1085-Dóra-Ádám-Experimental-Details.jpg
Dóra Ádám
Experimental Details

Dóra Ádám

Experimental Details

Készült
2021
Technika
olaj, akril, vászon
Méret
100x100 cm
A művész bemutatása

Dóra Ádám a kétezertízes évek végén pályára lépő fiatal festőnemzedék képviselője. Az absztrakció és a figurativitás határterületeit járó táblaképeit a színgazdag foltfestészet, a könnyed, spontán gesztusnyelv, valamint a divatbeli és popkulturális áthallások határozzák meg.

A váci születésű Dóra Ádám 2017-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. Festészete kezdetben az épített környezet és a redukáló absztrakció, a geometria és az organikus kifejezésmód találkozási felületeit kutatta. Elvonatkoztatott építészeti motívumokból indult ki, a széles ecsettel elkent „colour field” színfoltokhoz az architektúrák szögletes tömbjeit rendelve. Ahogy rövid ars poeticájában megfogalmazta: „Munkáim az absztrakció és ábrázolás határán mozognak. Kiindulópontjuk a 21. századi technokrata világ és az ember természetbe vágyódásának folyamatos konfrontálódása.” Dóra Ádám az egyre szellősebben megfestett sziklatáj-képeken keresztül jutott el a kortárs popkulturális tárgyak, a sportcipők absztrahált megjelenítési formájáig. Az átalakulás a pandémia idejére esett, amikor a – nyolcvanas évekbeli UV-színeket hi-tech formatorzításokkal továbbfejlesztő – sneakerek rikító „jelenésekként” tűntek fel a kiürült utcákon. Legfrissebb, „easy pop”-osnak nevezhető művein a fehérlő, képregényes rajzolatú felhőfoltok égi színpadán jelennek meg a hatalmasra növesztett sportcipők elnagyolt, groteszk formái: laza ecsettel megfogalmazott óriási rücskös gumitalpak és szeszélyes szabásmintákat követő textilfelületek. Dóra Ádám az egyetem elvégzése utáni pár év alatt számos egyéni és csoportos – főként budapesti – kiállításon szerepelt már. Legfiatalabb jelöltként került be a 2021-es Esterházy Art Awards kiállítására a Ludwig Múzeumba. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1089-Dóra-Ádám-Natura-Architektura-Alizarin-betontombok.jpg
Dóra Ádám
Natura Architektura Alizarin betontömbök

Dóra Ádám

Natura Architektura Alizarin betontömbök

Készült
2019
Technika
olaj, akril, vászon
Méret
120x100 cm
A művész bemutatása

Dóra Ádám a kétezertízes évek végén pályára lépő fiatal festőnemzedék képviselője. Az absztrakció és a figurativitás határterületeit járó táblaképeit a színgazdag foltfestészet, a könnyed, spontán gesztusnyelv, valamint a divatbeli és popkulturális áthallások határozzák meg.

A váci születésű Dóra Ádám 2017-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. Festészete kezdetben az épített környezet és a redukáló absztrakció, a geometria és az organikus kifejezésmód találkozási felületeit kutatta. Elvonatkoztatott építészeti motívumokból indult ki, a széles ecsettel elkent „colour field” színfoltokhoz az architektúrák szögletes tömbjeit rendelve. Ahogy rövid ars poeticájában megfogalmazta: „Munkáim az absztrakció és ábrázolás határán mozognak. Kiindulópontjuk a 21. századi technokrata világ és az ember természetbe vágyódásának folyamatos konfrontálódása.” Dóra Ádám az egyre szellősebben megfestett sziklatáj-képeken keresztül jutott el a kortárs popkulturális tárgyak, a sportcipők absztrahált megjelenítési formájáig. Az átalakulás a pandémia idejére esett, amikor a – nyolcvanas évekbeli UV-színeket hi-tech formatorzításokkal továbbfejlesztő – sneakerek rikító „jelenésekként” tűntek fel a kiürült utcákon. Legfrissebb, „easy pop”-osnak nevezhető művein a fehérlő, képregényes rajzolatú felhőfoltok égi színpadán jelennek meg a hatalmasra növesztett sportcipők elnagyolt, groteszk formái: laza ecsettel megfogalmazott óriási rücskös gumitalpak és szeszélyes szabásmintákat követő textilfelületek. Dóra Ádám az egyetem elvégzése utáni pár év alatt számos egyéni és csoportos – főként budapesti – kiállításon szerepelt már. Legfiatalabb jelöltként került be a 2021-es Esterházy Art Awards kiállítására a Ludwig Múzeumba. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1087-Dóra-Ádám-No-Title_Architectural-Details-Natura-Architectura-Erosion.jpg
Dóra Ádám
No Title / Architectural Details, Natura Architektura Erosion

Dóra Ádám

No Title / Architectural Details, Natura Architektura Erosion

Készült
2019-2020
Technika
olaj, akril, vászon
Méret
150x150 cm
A művész bemutatása

Dóra Ádám a kétezertízes évek végén pályára lépő fiatal festőnemzedék képviselője. Az absztrakció és a figurativitás határterületeit járó táblaképeit a színgazdag foltfestészet, a könnyed, spontán gesztusnyelv, valamint a divatbeli és popkulturális áthallások határozzák meg.

A váci születésű Dóra Ádám 2017-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. Festészete kezdetben az épített környezet és a redukáló absztrakció, a geometria és az organikus kifejezésmód találkozási felületeit kutatta. Elvonatkoztatott építészeti motívumokból indult ki, a széles ecsettel elkent „colour field” színfoltokhoz az architektúrák szögletes tömbjeit rendelve. Ahogy rövid ars poeticájában megfogalmazta: „Munkáim az absztrakció és ábrázolás határán mozognak. Kiindulópontjuk a 21. századi technokrata világ és az ember természetbe vágyódásának folyamatos konfrontálódása.” Dóra Ádám az egyre szellősebben megfestett sziklatáj-képeken keresztül jutott el a kortárs popkulturális tárgyak, a sportcipők absztrahált megjelenítési formájáig. Az átalakulás a pandémia idejére esett, amikor a – nyolcvanas évekbeli UV-színeket hi-tech formatorzításokkal továbbfejlesztő – sneakerek rikító „jelenésekként” tűntek fel a kiürült utcákon. Legfrissebb, „easy pop”-osnak nevezhető művein a fehérlő, képregényes rajzolatú felhőfoltok égi színpadán jelennek meg a hatalmasra növesztett sportcipők elnagyolt, groteszk formái: laza ecsettel megfogalmazott óriási rücskös gumitalpak és szeszélyes szabásmintákat követő textilfelületek. Dóra Ádám az egyetem elvégzése utáni pár év alatt számos egyéni és csoportos – főként budapesti – kiállításon szerepelt már. Legfiatalabb jelöltként került be a 2021-es Esterházy Art Awards kiállítására a Ludwig Múzeumba. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1086-Dóra-Ádám-Organic-Layers-II.jpg
Dóra Ádám
Organic Layers II.

Dóra Ádám

Organic Layers II.

Készült
2019-2021
Technika
olaj, akril, vászon
Méret
120x130 cm
A művész bemutatása

Dóra Ádám a kétezertízes évek végén pályára lépő fiatal festőnemzedék képviselője. Az absztrakció és a figurativitás határterületeit járó táblaképeit a színgazdag foltfestészet, a könnyed, spontán gesztusnyelv, valamint a divatbeli és popkulturális áthallások határozzák meg.

A váci születésű Dóra Ádám 2017-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. Festészete kezdetben az épített környezet és a redukáló absztrakció, a geometria és az organikus kifejezésmód találkozási felületeit kutatta. Elvonatkoztatott építészeti motívumokból indult ki, a széles ecsettel elkent „colour field” színfoltokhoz az architektúrák szögletes tömbjeit rendelve. Ahogy rövid ars poeticájában megfogalmazta: „Munkáim az absztrakció és ábrázolás határán mozognak. Kiindulópontjuk a 21. századi technokrata világ és az ember természetbe vágyódásának folyamatos konfrontálódása.” Dóra Ádám az egyre szellősebben megfestett sziklatáj-képeken keresztül jutott el a kortárs popkulturális tárgyak, a sportcipők absztrahált megjelenítési formájáig. Az átalakulás a pandémia idejére esett, amikor a – nyolcvanas évekbeli UV-színeket hi-tech formatorzításokkal továbbfejlesztő – sneakerek rikító „jelenésekként” tűntek fel a kiürült utcákon. Legfrissebb, „easy pop”-osnak nevezhető művein a fehérlő, képregényes rajzolatú felhőfoltok égi színpadán jelennek meg a hatalmasra növesztett sportcipők elnagyolt, groteszk formái: laza ecsettel megfogalmazott óriási rücskös gumitalpak és szeszélyes szabásmintákat követő textilfelületek. Dóra Ádám az egyetem elvégzése utáni pár év alatt számos egyéni és csoportos – főként budapesti – kiállításon szerepelt már. Legfiatalabb jelöltként került be a 2021-es Esterházy Art Awards kiállítására a Ludwig Múzeumba. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1090-Dóra-Ádám-Techwear-IV.jpg
Dóra Ádám
Techwear IV.

Dóra Ádám

Techwear IV.

Készült
2022
Technika
akril, vászon
Méret
100x70 cm
A művész bemutatása

Dóra Ádám a kétezertízes évek végén pályára lépő fiatal festőnemzedék képviselője. Az absztrakció és a figurativitás határterületeit járó táblaképeit a színgazdag foltfestészet, a könnyed, spontán gesztusnyelv, valamint a divatbeli és popkulturális áthallások határozzák meg.

A váci születésű Dóra Ádám 2017-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. Festészete kezdetben az épített környezet és a redukáló absztrakció, a geometria és az organikus kifejezésmód találkozási felületeit kutatta. Elvonatkoztatott építészeti motívumokból indult ki, a széles ecsettel elkent „colour field” színfoltokhoz az architektúrák szögletes tömbjeit rendelve. Ahogy rövid ars poeticájában megfogalmazta: „Munkáim az absztrakció és ábrázolás határán mozognak. Kiindulópontjuk a 21. századi technokrata világ és az ember természetbe vágyódásának folyamatos konfrontálódása.” Dóra Ádám az egyre szellősebben megfestett sziklatáj-képeken keresztül jutott el a kortárs popkulturális tárgyak, a sportcipők absztrahált megjelenítési formájáig. Az átalakulás a pandémia idejére esett, amikor a – nyolcvanas évekbeli UV-színeket hi-tech formatorzításokkal továbbfejlesztő – sneakerek rikító „jelenésekként” tűntek fel a kiürült utcákon. Legfrissebb, „easy pop”-osnak nevezhető művein a fehérlő, képregényes rajzolatú felhőfoltok égi színpadán jelennek meg a hatalmasra növesztett sportcipők elnagyolt, groteszk formái: laza ecsettel megfogalmazott óriási rücskös gumitalpak és szeszélyes szabásmintákat követő textilfelületek. Dóra Ádám az egyetem elvégzése utáni pár év alatt számos egyéni és csoportos – főként budapesti – kiállításon szerepelt már. Legfiatalabb jelöltként került be a 2021-es Esterházy Art Awards kiállítására a Ludwig Múzeumba. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »
1088-Dóra-Ádám-Villa-Arson-II.jpg
Dóra Ádám
Villa Arson II.

Dóra Ádám

Villa Arson II.

Készült
2020
Technika
olaj, akril, vászon
Méret
120x100 cm
A művész bemutatása

Dóra Ádám a kétezertízes évek végén pályára lépő fiatal festőnemzedék képviselője. Az absztrakció és a figurativitás határterületeit járó táblaképeit a színgazdag foltfestészet, a könnyed, spontán gesztusnyelv, valamint a divatbeli és popkulturális áthallások határozzák meg.

A váci születésű Dóra Ádám 2017-ben végzett a Képzőművészeti Egyetem festő szakán. Festészete kezdetben az épített környezet és a redukáló absztrakció, a geometria és az organikus kifejezésmód találkozási felületeit kutatta. Elvonatkoztatott építészeti motívumokból indult ki, a széles ecsettel elkent „colour field” színfoltokhoz az architektúrák szögletes tömbjeit rendelve. Ahogy rövid ars poeticájában megfogalmazta: „Munkáim az absztrakció és ábrázolás határán mozognak. Kiindulópontjuk a 21. századi technokrata világ és az ember természetbe vágyódásának folyamatos konfrontálódása.” Dóra Ádám az egyre szellősebben megfestett sziklatáj-képeken keresztül jutott el a kortárs popkulturális tárgyak, a sportcipők absztrahált megjelenítési formájáig. Az átalakulás a pandémia idejére esett, amikor a – nyolcvanas évekbeli UV-színeket hi-tech formatorzításokkal továbbfejlesztő – sneakerek rikító „jelenésekként” tűntek fel a kiürült utcákon. Legfrissebb, „easy pop”-osnak nevezhető művein a fehérlő, képregényes rajzolatú felhőfoltok égi színpadán jelennek meg a hatalmasra növesztett sportcipők elnagyolt, groteszk formái: laza ecsettel megfogalmazott óriási rücskös gumitalpak és szeszélyes szabásmintákat követő textilfelületek. Dóra Ádám az egyetem elvégzése utáni pár év alatt számos egyéni és csoportos – főként budapesti – kiállításon szerepelt már. Legfiatalabb jelöltként került be a 2021-es Esterházy Art Awards kiállítására a Ludwig Múzeumba. Budapesten él és alkot.

Rieder Gábor

A művész további alkotásai »