Az MNB Arts and Culture is képviselte magát az Art is Business Vállalati gyűjteményekkel foglalkozó konferenciáján

Három nemzetközi nagyvállalati gyűjtemény vezetője és több hazai vállalati gyűjtemény képviselője szólalt meg az első alkalommal megrendezett szimpóziumon. Az egynapos esemény kérdési között szerepelt a magyar vállalati gyűjtemények helyzete, az üzleti szereplők vállaltépítési törekvései és a gyűjtemény építéssel járó HR, marketing és PR előnyök.

A kiemelkedő hazai szakmai meghívottakon túl, Philippien Noordam, a Holland Külügyminisztérium gyűjteményvezetője, és a Holland Vállalati Gyűjtemények Központi Egyesületének tagja, Anne Vieth, a Mercedes-Benz Gyűjtemény művészeti vezetője és Antje Hundhausen, a Deutsche Telekom márkaélményért felelős alelnök is részt vett a kerekasztal beszélgetésekben.

Hamvai Kinga, az MNB Arts and Culture vezetője, mint meghívott vendég szerepelt Polgár Péter stratégiai kommunikációs szakértő által moderált panelbeszélgetésen Vékony Déliával, a HAB – Hungarian Art and Business és az MBH Bank művészeti alapítvány művészeti vezetőjével. A beszélgetés során szóba került a gyűjtemény nemzetközi kontextusa és külföldi megjelenítése, beleértve a most Kínában zajló, a Pesti Műhely munkáságáról szóló utazókiállítást is. Mindemellett kiemelt hangsúlyt kaptak az MNB Arts and Culture által az MNB munkavállalói számára rendezett edukációs és művészeti ismeretterjesztő programok és a nagyközönség számára rendezett csoportos kiállítások. A jegybanki és kereskedelmi banki vállalati gyűjteményépítés különbségeire is fény derült: azok művészeti tevékenységeit, lehetőségeit és céljait tárták fel a résztvevők.